Головна » Статті » Мої статті |
Біологічна Квест-гра «Різноманітність рослин». Мета: повторити, закріпити та перевірити знання про різноманітність рослин, екологічні групи та життєві форми рослин; продовжувати розвивати інтерес до вивчення біології за допомогою гри, виховувати взаєморозуміння та роботу в команді, повторити правила поведінки в природі. Обладнання: маршрутні листи, карти з маршрутами, секундоміри, пазли розрізані на п’ять часток, кросворди, конверти з словами для прислів’я та прикмети, сканворди, малюнки різних рослин, мікроскопи, назви відділів, мікропрепарати. Тип уроку: перевірка вивченого матеріалу. Хід гри: Маршрутний лист.
І. Організаційний момент. Ознайомлення з технікою безпеки та правилами поведінки в природі. ІІ. Повідомлення правил гри. Кожній команді дається маршрутний лист. В ньому ви побачите, яка для вашої команди послідовність станцій. Вам треба буде відвідати п’ять станцій: «Логічна», «Практична», «Морфологічна», «Екологічна» та «Краєзнавча». Ваша задача не тільки швидко пройти всі етапи, але і правильно, бо за кожну вашу помилку до загального часу вкінці гри буде додано по 5 секунд. На кожній станції знаходиться суддя, якому ви віддаєте маршрутний лист. Як тільки він розповів вам завдання, час відліку розпочинається і закінчується тільки тоді, коли ви впевнені, що все зробили вірно. Тільки після цього суддя зупиняє час, перевіряє вашу відповідь, заповнює маршрутний лист. Якщо ви прийшли на наступний етап, а там ще не закінчила своє завдання попередня команда, ви маєте право перейти на іншу вільну станцію за своїм маршрутним листом, а після її проходження, повернутися назад. Після проходження кожної станції, не забудьте забрати маршрутний лист, з яким ви ще отримаєте частинку пазла. Після останнього завдання у вас на руках будуть всі складові пазлу. Ваша подорож закінчується на станції «Загадковій», де ви складаєте пазл, на зворотному боці якого є ребус. Зупиняється ваша гра тільки після того, коли ви його розгадуєте і кажете фінальне слово. Правила почуті. Командири зараз підійдуть до головного судді і отримають за своїми маршрутними листами карти їх проходження. А я бажаю вам удачі. ІІІ. Хід гри. Практична станція. На столах кабінету стоять мікроскопи, біля кожного розміщена табличка з назвою відділу. Учні повинні знайти відповідний мікропрепарат і налаштувати мікроскоп для його перегляду. Мікропрепарати (напис біля мікроскопу): Стебло моху (Відділ Мохоподібні). Чоловіча шишка сосни (Відділ Голонасінні). Спороносний колосок хвощу (Відділ Хвощеподібні). Заросток папоротника (Відділ Папоротеподібні). Спорангій зозулиного льону (Відділ Мохоподібні). Спірогира (Відділ Зелені водорості). Сорус папороті (Відділ Папоротеподібні). Соломину ржі (Клас Однодольні). Стебло кукурудзи (Клас Дводольні). Екологічна станція. Різні картки учні повинні розкласти за запропонованими життєвими формами та трав’янисті рослини за екологічними групами (Життєві форми: дерева, чагарники, трав’янисті рослини). Картки: каштан, береза, клен, груша, калина, латаття біле, глечик жовтий, очерет, папороть, лілія, дзвоник, волошка, ромашка.
Логічна станція. 1.Видозмінений підземний пагін, вперше з’являється у хвощів та папоротей. Бере участь в вегетативному розмноженні. 2.Орган нестатевого розмноження, в якому розвиваються спори. 3.Найвідоміша бура водорість, її друга назва – морська капуста. 4.Рослина, яка за всіма ознаками мала б належати до однодольних, але має дві сім’ядолі. 5.Багатоклітинні волосоподібні вирости, якими кріпляться мохи до ґрунту. 6.Усі форми співіснування організмів різних видів. 7. Твірна тканина рослини, яка дозволяє стовбуру рости в товщину, і забезпечує існування дерев’янистих рослин та чагарників. Морфологічна станція. Виявіть всі терміни, що стосується даної теми. Букви знаходяться або прямо, або під прямим кутом.
Їстівна червона водорість, яку в народі ще називають червоним морським салатом (Порфіра). Він бере активну участь в формуванні торфу (Сфагнум). Представник декоративних папоротей (Орляк). Густа рідина, яку виділяють смоляні ходи (Живиця). Угруповання, у яких переважають деревні рослини (Ліс). Рослина, яка щорічна утворює два види вертикальних наземних пагонів, які відходять від кореневища (Хвощ). Особина нестатевого покоління (Спорофіт). Краєзнавча станція. Ця зупинка складається з двох етапів. 1 етап – загадки. Дивна в лісі є трава – Не лопух, не кропива. Коли хочуть щастя, влітку Все шукають її квітку. Хоч півсвіту обійди – Того цвіту не знайти. Папороть. Мале дитятко на землю впало – деревом стало.Насінина. Печуть мене, варять мене, Їдять мене, хвалять мене.Картопля. У вінку зеленолистім, У червоному намисті Видивляється у воду На свою хорошу вроду. Калина На полі я був синенький, Край води я був біленький, Опинився в човнику швиденькім, Потім під ножиком гостреньким. Льон 2 етап – з слів скласти одну прикмету та одне прислів’я. Прислів’я: верби/ Де/ там/ чисті/ ростуть/ джерела/ води (Де ростуть верби, там чисті джерела води). Прикмета: Шкірка /на цибулі/тонка –/ зима буде/ м’яка; /тверда і товста – /зима буде /суворою. ІV. Завершальний етап. З отриманих пазлів скласти цілісну картинку, на зворотній стороні учні знайдуть ребус. Його відгадка – буде фінальне слово, яке закінчує саму гру.
Охорона рослин V. Підведення підсумків. Рахується загальний час, кількість помилок. Оцінюється робота кожної команди.
Цікаві біологічні задачі1. У кого більше ніг: у п’яти восьминогів або у чотирьох кальмарів? (5-8 = 4-10 = 40) 2. У крокодила багато особливостей. Наприклад, у ротовій порожнині в нього відсутні слинні залози, нема і сечового міхура, але раніше найбільшою загадкою для вчених було те, що в шлунку дорослого крокодила завжди знаходиться багато важкого каміння. Навіщо крокодилу каміння в шлунку? {Каміння в шлунку полегшує плавання крокодила, надаючи йому більшої стійкості у воді) 3. На трьох дубах по шість горіхів. Скільки горіхів усього? (Жодного, горіхи на дубі не ростуть.) 4. Які рослини в лісі можуть замінити каву? (Коріння кульбаби, цикорію дикого, підсмажені жолуді) 5. Яка рослина «вбиває» звіра? (Звіробій) 6. Якими рослинами можна помити в лісі руки? (Мільнянка лікарська, вороняче око, ягоди бузини) 7. Яка сучасна назва овочевої культури, що в перекладі з італійської означала «золоте яблуко»? {Помідор) 8. Яку рослину в Україні називають «другим хлібом»? (Картоплю) 9. Як у XVI—XVII ст. називали бульби картоплі? («Чортовим яблуком») 10. Як називається одна з основних жироолійних рослин, що вирощують в Україні?(Соняшник) 11. Яку рослину, що росте в Карпатах, називають «квіткою мужніх»? (Едельвейс) «Веселі задачі» Журавель на одній нозі в болоті важить 8 кг. Скільки важить журавель на двох ногах? (8 кг)
Летіли горобці, сіли на стовпці. Як сядуть по два — один стовпець зайвий, Як сядуть по одному —один горобець зайвий. Скільки горобців і скільки стовпців? (Чотири горобці, три стовпці)
Летіли гуси, один попереду, два позаду, Два попереду, один позаду, Один між двома і троє вряд. Скільки гусей летіло? (Троє гусей)
Зліва стоїть хлопець, справа — дівчина, А посередині півень яйце зніс. Хто з дітей швидше ухватить яйце? (Півень яєць не несе) Гусак важить 3 кг і ще 2/3 гусака. Скільки важить гусак? (5 кг)
Сова з’їдає за ніч вісім мишей. Скільки мишей за ніч з’їсть сім’я сови, якщо вона має трьох дітей. (32 миші)
Над селом літали птахи: Голуб, шпак, дві черепахи, Три ворони, чиж-невдаха. Скільки там летіло птахів? (6 птахів)
Півень голосно кричить, Сто душ може розбудить. Скільки півнів посадити, Щоб душ двісті розбудити? (2 півні)
Дятел шість годин літав, Короїдів поїдав, Щогодини вісім їв. Скільки знищив шкідників? (48 шкідників)
Хто швидше й більше 1. Найшвидша тварина на суші. (Гепард) 2. Коли температура тіла горобця нижче — улітку або взимку? (Однакова) 3. Кит — риба або звір? (Звір) 4. У якій країні діє закон, що забороняє вбивати корів? (В Індії) 5. Соком якої рослини виводять бородавки? (Чистотілу) 6. Скільки років зберігається хвоя в сосни? (Два-три роки) 7. Як перекладається з грецької мови слово «крокодил»? (Кам’яний черв’як) 8. Які тварини сплять з розплющеними очима? (Риби та змії) 9. Яка тварина плаває задом наперед? (Річковий рак) 10. У яких птахів крила покриті лускою? (У пінгвінів) БІОЛОГІЧНІ ШАРАДИ (І. Агєєва)
У першому відпочивають, Попивають Пиво. Товста гілка - друге, Може бути зовсім сухе. Разом всі - він звір лісовий, Прокидається навесні, Він у своїй норі живе, Їсть він усе, що лише знайде. Спритно землю він копає, А, уставши, засинає. Спати без відпочинку весь день Звіру цього не лінь. (Бар + Сук = Борсук)
Перше можете в море шукати, Але за нього вам не можна запливати. А на другому раніше землю орали - Трактори давнину люди навіть не знали. Ціле - це тварина теж, Дуже воно на друге схоже. (Буй + Вол = Буйвол)
Називаємо так будиночок, Де всякий непотріб і дрова. Буквах місце змінити - Буде рибка в морі плисти. (Сарай - сайра)
Перший в пляшку легко залазить, Ретельно стінки її відмиває. А за другим на риболовлю йдемо, Клюне коли на гачок він, ми чекаємо. (Йорж)
Перший малює фігури на льоду, А ось другого в стайню веду. Третій на два ската даху скріплює, У морі четвертий живе-поживає. П'ятий привітно махає крилом, Небо над лугом його синій будинок. (Коник)
Перший - великий хижий птах, Що над загиблим твариною паморочиться. Довга частина у гітари - другий, Міцно стискається лівою рукою. На секретних документах є третій. Що за слово? Подумайте, діти. (Гриф)
З «Б» - він в атаку солдатів піднімає, В далекій Австралії з «В» мешкає. (Комбат - вомбат)
З літерою «Р» - помічник-автомат, Праця будь-він полегшити вам радий. З буквою «Х» - його має слон, Знаменитий своєю довжиною він. (Робот - хобот)
З першої «З» - величезна я птах, Що літати не може навчитися. З першої «Ш» - мене повинні всі знати: Вальсів багато адже я зумів написати. (Страус - Штраус)
C «Р» - я смугастий хижак, Вашим кішкам брат, хлопці. А без «Р» - я учрежденье, Все в мішенях помещенье. (Тигр - тир)
З «Л» - на півночі живе, Швидко нарти він везе. З «З» - буває після літа, Час року, діти, це. (Олень - осінь)
ПОВЕРНІТЬ ЗВІРІВ В СЛОВА Користуючись підказками, відгадайте самі слова і назви тих звірів, які з них «втекли». ◘ ГІ_ _ _ _ _ (правила збереження здоров'я) ◘ _ _ _ _ _ _ _ ИУМ (рослина родини жовтецевих) ◘ _ _ _ _ ОСТЬ (покірність, смирення) ◘ ПА_ _ _ _ ДНИК (обгороджений садок перед будинком) ◘ ДВУСТ_ _ _ _ А (мисливська рушниця) ◘ П_ _ _ _ ОК (невеликий населений пункт) ◘ _ _ _ _ _ КА (смачне прізвисько автомобільного керма) ◘ Г__ _ _ _ (частина ноги від коліна до стопи) ◘ БРА_ _ _ _ ЕР (мисливець поза законом) ◘ ЗА_ _ _ _ КА (пічна двері) ◘ _ _ _ _ МАНІЛІ (пізнання, осягнення) ◘ _ _ _ _ _ ЧА (спостережна пожежна вишка) ◘ ГЛЮ_ _ _ _ (виноградний цукор в плодах, меді) ◘ ЗА_ _ _ _ _ (фарбування поверхонь крейдою або вапном) ◘ Д _ _ _ _ (рука, долоня в старовину) (Звірі втекли: гієна, дельфін, кріт, лисиця, вовк, віслюк, баран, олень, кінь, слон, поні, калан, коза, білка, лань.)
БІОЛОГІЧНІ ОМОНІМИ
За допомогою запропонованих підказок відгадайте назви біологічних об'єктів або біологічні терміни, є багатозначними словами.
◘ Не тільки низка або чергу, але і трав'яниста лікарська рослина сімейства складноцвітих. (Черга) ◘ Не тільки приналежність для соколиного полювання, але і частина кореня. (Чохлик) ◘ Не тільки одиниця швидкості морських суден, але і ділянку стебла. (Вузол) ◘ Не тільки початковий відділ шлунка корови, але і слід від листків на пагоні рослини. (Рубець) ◘ Не тільки чорна оксамитова стрічка, яку жінки носили на шиї, але і газонні квітка жовто-оранжевого кольору. (Оксамитка) ◘ Не тільки спортсмен, який займається боротьбою, але і отруйна трава сімейства жовтецевих, відома також під назвою аконіт. (Борець) ◘ Не тільки жіночі прикраси для обличчя і тіла, але і настирливі двокрилі літаючі комахи. (Мушки) ◘ Не тільки пристосування для носіння двох відер на плечі, але і велика хижа бабка. (Коромисло) ◘ Не тільки велика хижа птиця, що харчується падаллю, але і порода мисливських собак. (Грифон) ◘ Не тільки фахівець з підводним робіт, але і велика собака-рятувальник. (Водолаз) ◘ Не тільки коло вальсу або етап змагання, але й кавказький гірський козел. (Тур) ◘ Не тільки таємниця, але і речовина, що виробляється і виділяється залозистими клітинами. (Секрет) ◘ Не тільки астрономічний прилад, але і порода золотий акваріумної рибки. (Телескоп) ◘ Не тільки житло тварин у неволі, але й елементарна жива система, основа будови і життєдіяльності всіх тварин і рослин. (Клітка) ◘ Не тільки жительки Німеччині, але і тропічні жалкі комахи. (Німкені) ◘ Не тільки чергування, змінна робота, але і болотна багаторічна трава. (Вахта) ◘ Не тільки заводна обертається дитяча іграшка, але і лісовий жайворонок. (Дзига) ◘ Не тільки заводна обертається дитяча іграшка, але і мала випь. (Дзига) ◘ Не тільки гостра колючка, але і велика прохідна осетрова риба. (Шип) ◘ Не тільки зміна медичної пов'язки, але і хижий ссавець сімейства куниць. (Перев'язка) ◘ Не тільки рубає кухонний інструмент, але і птиця сімейства чистиковых. (Топірець) ◘ Не тільки спеціалістка з пошиття одягу, але і птиця, «шьющая» гніздо з листя. (Кравчиня) ◘ Не лише невеликий ресторанчик, кабаре, але і овочева рослина. (Кабачок) ◘ Не тільки шоколадні цукерки, але і гриби. (Трюфелі) ◘ Не ряд однакових за розміром, рівних предметів, накладених один на інший, але і частину ноги. (Стопа) ◘ Не тільки господарська ємність, але і частину скелета. (Таз) ◘ Не тільки дитяче знаряддя праці, але і кістка у верхній частині спини. (Лопатка) ◘ Не тільки сторона грані багатогранника, але і кістки грудної клітки.
ВІКТОРИНА «ЦІКАВА АНАТОМІЯ»
◘ У кого є мова (язичок), але немає рота? (У дзвони, у черевика, у полум'ї) ◘ У кого є шийку, але немає шийки? (У пляшки, у графина) ◘ У кого є зуби, але немає мови і рота? (У пилки, у гребінці, у шестерінки) ◘ У кого є вушко, але немає голови? (Голки) ◘ У кого є кисті, але немає рук? (У винограду, у горобини) ◘ У кого є спинка, але ні животика? (У стільця, дивана) ◘ У кого є ніжки, але немає ручок і голови? (Біля столу, у табуреток, у дивана) ◘ У кого є ручки, але немає ніжок? (Біля дверей, біля вікон, чашок і склянок) ◘ У кого є ніс (носик), але немає особи? (У корабля, біля чайника) ◘ У кого є особа, але немає голови? (У тканини, одягу) ◘ У кого є ребра, але немає хребта? (У куба, призми, піраміди) ◘ У кого є головка, але немає волосся, ручок і ніжок? (У сірники, булавки, у цибулини) ◘ У кого є нирки, але немає шлунка і печінки? (Дерева) ◘ У кого є кісточки, але немає скелета? (У абрикоса, вишні, сливи тощо) ◘ Які нігтики не дряпаються і не знають манікюру? (Квіти нагідки, інакше - календула) ◘ Чиї очі різнобарвні і ніколи не моргають? (Квіти братки) ◘ У кого голос є, а голови і тіла немає? (У луни) ◘ У кого немає ні кулаків, ні біцепсів, а будь-силача з ніг звалить? (У сну) ◘ З якої чашки неможливо пити? (З колінної чашечки) ◘ Хто без мови говорить і співає? (Радіо, магнітофон) ◘ Хто біжить без ніг? (Річка, струмок, час) ◘ Без рук, без ніг, а двері та вікна відкриває, ламає дерева, зриває шапки? (Вітер) ◘ Хто без крил летить, без ніг біжить, без хвоста і плавників пливе? (Хмари) ◘ Хто без очей, а сльозами плаче? (Хмара, хмара, бурулька, свічка.) ◘ Хто не має ні легенів, ні зябер, а дихає і зітхає? (Тісто) ◘ У кого є вуса, але немає особи? (У полуниці, огірків, кабачків)
ЖАРТІВЛИВА БІОЛОГІЧНА ВІКТОРИНА
◘ У кого більше ніг: у п'яти восьминогів або у чотирьох кальмарів? (Однаково: 5х8 = 4х10 =40) ◘ У цієї тварини дві праві ноги і дві ліві ноги, дві ноги спереду і стільки ж ззаду. Скільки ніг у цієї тварини? (Чотири) ◘ Які ягоди з буквою «М» - солодкі, а з буквою «К» - гіркі? (Маліна - доаліна) ◘ Яка тварина ходить тільки літерою «М»? (Кінь, якщо це шахова фігура.) ◘ У будь слона немає хобота? (У шахового) ◘ На якому базарі найбільший шум? (На пташиному базарі.) ◘ Чим відрізняється пташиний базар від пташиного ринку? (На ринку торгують птахами та іншими тваринами, а пташиний базар - це масове колоніальне місце гніздування морських птахів.) ◘ Назвіть овоч для закидання поганих акторів. (Помідор) ◘ Який овоч необхідний для перевірки принцес на чистоту королівської крові? (Горох, горошина) ◘ Який злак може рости ... на людину? (Ячмінь, запалений горбок біля коренів вій.) ◘ Назвіть тварин-альпіністів. (Гірські козли, цепкопалая ящірка гекон.) ◘ «Економічна порода собак - це... (Такса, адже такса - це ще і встановлена розцінка.) ◘ Яка дика кішка потрапила в співтовариство автомобілів? («Ягуар») ◘ Яка птах є великим видавцем шкільних підручників? (Видавництво «Дрофа». Дрохва - велика птах загону журавлеобразных.) ◘ Назвіть квіткову позу йога. (Лотос) ◘ Чиї очі не бояться, а люблять дивитися на сонечко? (Братки - квіти.) ◘ Назвіть хвойний зразок стрункості людської фігури. (Кипарис) ◘ Талія якої тварини є еталонним зразком тонкої талії для всіх жінок? (Оси - осина талія.) ◘ Яка тварина і чиє служить зразком для биття дітей? (Сидорова коза.) ◘ Назва якої птиці весь час чується в будівельних лісах? (Майна - рожевий шпак, майна - будівельна команда «опускай вниз!») ◘ Яка водоплавна птиця написала відомі книги? (Гоголь)
Відгадайте тварина за описом його хвоста.
◘ Цього чудового стрибуну його хвіст допомагає тримати рівновагу. (Кенгуру) ◘ На хвості цього представника сімейства котячих є пухнаста пензлик, а в неї гострий кіготь. (Лев) ◘ Його хвостик влітку сірий, а взимку білий. (Заєць) ◘ Її хвіст схожий на хлист, їм здорово відганяти кусючих комах. (Корова) ◘ Ніс п'ятачком, хвостик гачком. (Свиня) ◘ Її пухнастий рудий хвостик весело миготить між зелених гілок і служить своєї господині парашутом під час стрибків. (Білка) ◘ Про трусишку кажуть, що він тремтить, точно її хвостик. (Вівця) ◘ Він ловив хвостом рибу в ополонці. (Вовк) ◘ У цього велетня ніс набагато довше, ніж хвіст. (Слон) ◘ Її довгий пухнастий хвіст добре замітає сліди своєї хитрої господині, особливо на снігу. (Лисиця) ◘ Для цього річкового будівельника його хвіст є і кермом, і веслом, в ньому він накопичує жир на зиму. (Бобер) ◘ Це нічна тварина спить, обмотавши голову хвостом. (Лемур) ◘ Чорні трикутнички на білою пухнастою королівської мантії - це кінчики їх хвостів. (Горностаї) ◘ Це тварина все легко впізнають по чорним кільцям на його хвості, число яких коливається від 5 до 10. (Єнот) ◘ Під хвостом цієї тварини є залоза, яка містить дивно огидно пахне рідина, яку він выпрыскивает, піднявши хвіст, на противника. (Скунс) ◘ Довгий голий хвіст тварини, що нагадує щура, замінює йому п'яту лапу. Живучи на деревах, він постійно пускає його в хід, обвиваючи чіпкими кільцями то одну, то іншу гілку. (Опосум) ◘ Цей прудкий звір має голову зайця, тулуб і передні лапи миші, задні ноги птаха, а хвіст лева. (Тушканчик) ◘ Одним помахом хвоста вона розбила золоте яєчко. (Миша) ◘ Хвіст цих гризунів є відмінним засобом для видобутку їжі малодоступних місць: хвіст просовується, занурюється в солодкість, а потім обсмоктується. (Миші і щури.) ◘ Це колюче тварина починає трясти хвостом при зустрічі з ворогом. Довгі голки при цьому відриваються і летять на всі боки. (Дикобраз) ◘ Хвіст цієї красуні дав назву жіночій зачісці. А її хвіст розчісують, підстригають, кучері і заплітають у коси. (Кінь, зачіска - кінський хвіст.) ◘ Він у відомій казці втратив свій хвіст. (Ослик, а звали його Іа.) ◘ Чоботи зі шпорами, хвіст з візерунками. (Півень) ◘ Голос у цього птаха жахливо противний, зате хвіст найкрасивіший. (Павич) ◘ Ця птиця на своєму хвості розносить новини по лісі. (Сорока) ◘ Пір'я з хвоста цієї птиці індіанці носять на голові. (Орел) ◘ Цей птах може лазити по стовбурах дерев хвостом вперед. (Повзик) ◘ Ця дуже рухлива пташка, навіть відпочиваючи, щохвилини помахує своїм довгим хвостиком. Ця звичка і дала назву птаха. (Плиска) ◘ Хвіст у цієї пташки роздвоєний на кінці, як фрак. (Ластівка, косатка - сільська ластівка.) ◘ Слово «хвіст» є в назві цієї птиці, а форма її хвоста сильно нагадує музичний інструмент - ліру. (Лірохвіст) ◘ Ця птиця «співає» хвостом. І ця пісня нагадує мекання ягняти: «Бе-е-е». За це вона отримала прізвисько «лісовий баранчик». (Бекас) ◘ Цей пернатий лекарь в момент звалився б з дерева, якби не тримався за стовбур кігтями і, звичайно ж, хвостом, який служить йому підпорою. (Дятел) ◘ Хвіст у цієї невеликої буро-сірою пташки вогненно-рудий, тому-то він і дав її таке «вогненебезпечне» назву. (Горихвістка) ◘ Йому хвіст допомагає полювати. Удар його хвоста небезпечний навіть для великих тварин. Покритий роговими пластинками, він важкий, як колода. Потужним хвостом це тварина збиває жертву з ніг, підкидає вгору і ловить величезною зубастою пащею. (Крокодил) ◘ Її голова плавно переходить у хвіст, навіть шиї немає. (Змія) ◘ На її хвості лусочки утворюють брязкальце, що відбилося в його назві. (Гримуча змія). ◘ Вона не боїться втратити хвіст, тому що обов'язково виросте новий. (Ящірка) ◘ Хвіст у неї буває тільки в дитинстві, а потім пропадає. (Жаба) ◘ У цього виду приматів хвіст за непотрібністю відпав. (Осіб)
◘ Як правильно: пятнистый пятон або пітнистый пітон? (Правильно писати пятнистый пітон.) ◘ З яким знаком пунктуації нерозлучні всі ластівки? (З крапкою - ласточка) ◘ Яка домашня птах весь час всім задає одне з питань родового відмінка? (Курка - Куди?) ◘ Якого роду кольрабі? (З точки зору граматики - жіночого роду, з точки зору біології - роду капуста, овочева культура.) ◘ Назвіть овоч, що має спільні корені з «капюшоном», «капіталом» і «капітаном». (Капуста, всі ці слова походять від латинського «капут» - голова.) ◘ Назва який змії може бути прислівником? (Вуж) ◘ Назва якої птиці може бути і дієсловом наказового способу? (Папуга) ◘ Назва родини яких тварин може бути ще і дієсловом наказового способу? (Літаючих комах - рой.) ◘ Яка професія у людини, який стверджує, що слова «нарвал», «марал», «гну» і «рій» є не дієсловами, а іменами іменниками? (Біолог, так як він знає, що нарвав - це морський ссавець сімейства дельфінів, марал - парнокопитне тварина сімейства оленів, гну - антилопа, рой - бджолина сім'я.) ◘ Хто пише фразу «тримай дерево» разом, одним словом? (Ботаніки, держи-дерево - гіллястий чагарник сімейства крушинових.) ◘ Як правильно писати: «бобер» або «бобер»? (Якщо хочете написати назва тварини-гризуна, то пишіть «бобер», а якщо говорите про його хутро або комір з нього, то пишіть «бобер». Буква «Е» перетворює живого бобра в комір!) ◘ Правильно написав учень, що «косатка - це сільська ластівка»? (Ні, косатка - це великий хижий дельфін, а ластівка сільська - це ластівка. З-за одного букви ластівка може опинитися в океані! А що буде, якщо в листі до коханій дівчині ви назвете її лагідно «косаточкой»?!) ◘ Правильно написано слово «тіліфон»? (Так, якщо мова йде про тропічному паукообразном хижака.) ◘ Правильно написано слово «каретта»? (Так, якщо мова йде про морській черепасі з тропічних морів.) Біологія та математика. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 2266 | |
Всього коментарів: 0 | |