Головна » Статті » Мої статті |
Турнір юних біологів. Мета: стимулювати активну пізнавальну діяльність учнів; формувати вміння швидко знаходити відповіді на ігрові завдання; розвивати вміння учнів застосовувати знання на практиці; заохочувати учнів до вивчення предметів природничого циклу; виховувати повагу до суперника, витримку, наполегливість, упевненість у собі, у своїх знаннях. Обладнання: картки із завданнями, паперова квітка, « чорна скринька». Турнір проходе у формі інтелектуально – розважальної гри серед учнів 9 – 11 класів під час тижня біології.
Хід заходу Епіграф Те, що ми знаємо, - обмежене, а те, чого не знаємо, - безмежне.
Девіз Чим важче завдання, тим дорожча перемога!
Друзі! Сьогодні ми станемо свідками змагання між кмітливими учнями нашої школи. У грі бере участь дві команди по 4 чоловіка, болільники команд, журі, ведучій ( вчитель). Думаю, що наше змагання допоможе всім вам розширити свої знання з природничих наук, ви взнаєте багато чого цікавого і корисного, нудьгувати буде ніколи. Вольтер казав: « Книга природи є невичерпне джерело пізнань для людини». Наука біологія вивчає природу, тому для турніру підібрані різноманітні цікаві запитання, завдання з ботаніки, зоології, анатомії, екології. Зрозуміло, що в кожному змаганні є завжди переможці і переможені. Але сьогодні хай обов’язково переможе дружба. Представлення журі. Правила гри: Кожній команді по черзі пропонуються питання чи завдання. На обговорення відповіді дається 1 хвилина. Якщо команда не дала відповіді або відповідь невірна, відповідає команда – суперниця. Болільники теж можуть заробити бали для своєї команди, якщо будуть брати активну участь у конкурсах. Журі треба визначити:
І .Почнемо з представлення команд ( назва, капітан, відомості про членів команди) . Оцінюється за 5- ти бальною системою.
ІІ. Розминка. По три запитання для кожної команди. Оцінюється по 2 бали. 1 ком. – Герб якої держави містить зображення кактуса? Чому? ( Мексика) - Ці квіти ви часто даруєте батькам, вчителям. З ними пов`язана найсумніша легенда про квіти. Заздра богиня Діана вбила хлопчика, який грав на сопілці, тому ця квітка ( дика форма) криваво – червоного кольору нагадує здивовані очі хлопчика. ( Гвоздика). - Її завезли з Південної Америки, до Росії вона потрапила за часів Петра І, через неї навіть у 19 столітті виникали селянські бунти. А сьогодні це другий хліб. Що це?( Картопля). 2 ком. - Продовжіть висловлювання Сократа: « Ми живемо не для того, щоб їсти, а… ( ..їмо для того, щоб жити.) - Яку квітку поліцейські всього світу вважають ворогом № 1? ( Мак).
( Зозуленя). ІІІ .Конкурс « Моя стихія». Команди по черзі обирають номінацію та номер запитання ( від 1 до 5). Номінація обирається тричі. За правильну відповідь – 1 бал. Якщо відповіді не дано, це право переходе до команди – суперниці. Номінація № 1 « Біологічні науки».
Номінація № 2 « Екологія»
Номінація № 3 «Рослини».
« О ней поют поэты всех веков, Нет в мире ничего нежней и краше, Чем этот свёрток алых лепестков, Раскрывшийся благоуханной чашей.» ( Троянда). Номінація №4 « Тварини».
черв`як). Номінація № 5 « Людина».
( Шлунок).
ІV. Конкурс «Рекламний». Треба зробити рекламу для тварини чи рослини, кожна команда обирає собі завдання з конверта. Реклама в довільній формі. А поки команди думають, проведемо гру з болільниками, вони можуть заробити бали для своєї команди. За кожну правильну відповідь – 1 б.
« Веселі питання» болільникам.
( Зачекати, поки полетить).
( Через відчинені). 6. Летіли три страуси. Мисливець одного вбив. Скільки страусів залишилося? ( Страуси не літають).
Команди демонструють свої реклами . Оцінюється за 5 – бальною системою
V. Конкурс « Впізнай мене». Кожній команді буде запропоновано по чотири твердження про рослину чи тварину. Треба впізнати, про кого йде мова. Якщо впізнали з першої підказки – 4 бали, з другої – 3 бали, з третьої – 2 бали, з четвертої – 1 бал. 1 твердження. Ці рослини вирощують на півдні. Стиглість цієї рослини перевіряють стукотом пальця. Ця рослина має плід ягоду. Ззовні переважна більшість цих рослин зелені з чорними смугами. ( Кавун). 2 твердження. Ці тварини домашні. Ці тварини завжди падають на чотири лапи. Ці тварини вважалися священними в Єгипті. Ці тварини вміють муркотіти. ( Кішка). VІ. Конкурс « Ромашка». На дошці паперова ромашка. На кожній пелюстці – запитання. Команди по черзі відривають пелюстку і дають відповідь. За правильну відповідь – 1 бал.
VІ. Конкурс « Складна ситуація». У результаті обговорення команди повинні надати чіткі поради, навести аргументи для розв`язання складної життєвої ситуації. 1 ком. Близька вам людина палить. Як відмовити її від шкідливої звички? 2 ком. Вам пропонують спробувати наркотики. Що треба робити? Поки команди обговорюють ситуації, болільники мають нагоду знову заробити додаткові бали своїм командам, відгадавши загадки. Загадки Арктичних пустель він господар І ходить по них. Як володар.( Білий ведмідь).
Із міцними він зубами Землю риє під дубами. Якщо стадо пробігає, На шляху усе ламає. ( Дикий кабан).
Я – найменший в світі птах, Два – три грами маю. П`ю нектар, живу в лісах І швидко я літаю. ( Колібрі).
Рибка ніби як карась. А страшніш акули Рве, гризе та їсть усе, Що потрапить в зуби. ( Піранья).
Дзьоб – як у качки. Хвіст – як у бобра. Як же звусь я , дітвора? ( Качкодзьоб).
Починаюсь з букви « А» І на « А» закінчуюсь. Величезна я змія Як моє ім`я?( Анаконда)
Команди обговорюють свої ситуації, журі оцінює за 5 –ти бальною системою.
VІІ.Конкурс « Чорна скринька»
За описом треба назвати, що знаходиться в чорній скриньці. ( Можуть допомагати болільники).
1 ком. Ці тварини часто є причиною аварій літаків. Їх розводять як з естетичних міркувань, так і для їжі. Вони є символами миру та мудрості.(Птах).
2 ком. Ця екзотична рослина – дерев`яниста ліана, родом із Китаю. Плоди – великі ягоди яйцеподібної форми, м`якоть зелена, у центрі плоду багато дрібного насіння. Назва плоду на честь ендемічного новозеландського птаха з чотирьох букв.( Ківі).
VІІІ. Конкурс « Ланцюжок»
Треба відтворити ланцюг живлення в природі. Команди отримують картки із фрагментами ланцюга. Треба швидко побудувати ланцюг живлення, тримаючи в руках картки.
1ком. Трава – травоїдні комахи – синиця – яструб. 2 ком. Гриби – білка - вовк – ведмідь.
Підсумки Визначення команди – переможниці та найактивніших вболівальників. Нагородження призами, грамотами.
| |
Переглядів: 377 | |
Всього коментарів: 0 | |